Grootste objectieve website voor
complementaire en alternatieve geneeskunde
|
Visolie en linoleenzuur bij diabetes mellitus |
In een grote Nederlandse studie werd onder bijna 5000 patienten met in de voorgeschiedenis een hartaanval onderzocht of omega-3-vetzuren, of alfalinoleenzuur in de margarine het hart kon beschermen ten opzichte van gewone margarine. Geen verschil kon er gevonden worden in de gehele groep, wel in de groep patienten met ook suikerziekte.
In deze groep bleek namelijk dat bij het innemen van verrijkte margarine met omega-3 vetzuren patienten met suikerziekte 50% minder kans hadden op een dodelijke hartaanval. Vrouwelijke patienten hadden wel baat bij alfa-linoleenzuur. Het gehele artikel is te lezen in de New England Journal of medicine.[1] |
|
Bezoekers? |
|
We hebben 39 gasten online |
© Copyright 2012 Stichting voor innovatief onderzoek en onderwijs
van complementaire behandelwijzen.
Alle rechten voorbehouden.