Grootste objectieve website voor
complementaire en alternatieve geneeskunde
|
Vitamine D en calcium verlaagt kankerrisico bij vrouwen |
Een grote studie, die 4 jaar liep, toonde aan dat vitamine D met calcium het kankerrisico bij vrouwen significant verlaagde. Beide supplementen waren werkzaam, afzonderlijk en tezamen. Tezamen werd de kans op kanker nog verder verlaagd.
De dosering was 1400-1500 mg supplement calcium of/en 1100 IU vitamin D3/d. Natuurlijk is dat nog geen bewijs dat dit soort vitamines ook kanker kunnen genezen, vandaar een oranje licht. BronLappe JM, Travers-Gustafson D, Davies KM, Recker RR, Heaney RP. Vitamin D and calcium supplementation reduces cancer risk: results of a randomized trial. Am J Clin Nutr. 2007 Jun;85(6):1586-91. |
|
Bezoekers? |
|
We hebben 27 gasten online |
© Copyright 2012 Stichting voor innovatief onderzoek en onderwijs
van complementaire behandelwijzen.
Alle rechten voorbehouden.