Grootste objectieve website voor
 complementaire en alternatieve geneeskunde
Beoordeling
Definities
Maatschappij
Kosteneffectief
Science
Onderwijs
Student
Politiek
Gezondheidscolumn
Ziekten
AIDS en HIV
Alzheimer
Angst en Depressie
Artrose
Astma
Beroerte
Burnout
Candida
Cholesterol
Chronische pijn
Crohn
Depressie
Diabetes
Dystrofie
Eczeem
Fibromyalgie
Hartproblemen
Hoge Bloeddruk
Hooikoorts
Kanker
Migraine en hoofdpijn
Multiple sclerose
Parkinson
Prostaatvergroting
Reuma
RSI
Slaapproblemen
Vermoeidheid
Vrouwenziekten
Meest gebruikte behandelwijzen
Acupunctuur
Manuele Therapie
Supplementen
Homeopathie
Fytotherapie
Natuurgeneeswijze
Antroposofie
Andere behandelwijzen
Energetisch
Bioresonantie
Traditioneel
Biologisch
Manipulaties
Lichaamswerk
Meditatie
Hypnose
Yoga
Qigong
Biofeedback
Overige
Boekbespreking
Spreuken
Tegengif
Documenten
TV programma Uitgedokterd
Engish Articles
DISCLAIMER
Home arrow Nieuws arrow Is vruchtensap wel gezond?
Is vruchtensap wel gezond?
Share |
Is vruchtensap wel gezond? Dat vroegen we ons af toen we de resultaten vernamen van de studie van de Universiteit van Boston, VS, die in juli 2008 gepubliceerd werd in het tijdschrift Archives of Internal Medicine, een tijdschrift voor internisten. Onze eerste reactie was, overheen lezen. Wij drinken ook vruchtensappen, juist erg gezond door al die flavenoiden en zo...Maar ja, in die fruitsappen zit dus ook veel suiker.. En uit een studie onder bijna 60.000 Amerikaanse zwarte vrouwen bleek dat het drinken van fruitsappen en frisdranken de kans op suikerziekte duidelijk verhoogt!

De conclusie van de auteurs was:

Regular consumption of sugar-sweetened soft drinks and fruit drinks is associated with an increased risk of type 2 diabetes mellitus in African American women. While there has been increasing public awareness of the adverse health effects of soft drinks, little attention has been given to fruit drinks, which are often marketed as a healthier alternative to soft drinks. [1]


Referenties

[1]: Palmer JR, Boggs DA, Krishnan S, Hu FB, Singer M, Rosenberg L. | Sugar-sweetened beverages and incidence of type 2 diabetes mellitus in African American women. | Arch Intern Med. | 2008 Jul 28;168(14):1487-92.

Share |

Commentaar
Schrijf commentaar
Naam:
Onderwerp:
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

Theo Muller - suikerziekte en fruitsap 17-09-2008 01:17:40
Mij is verteld dat kanker, bij mij een uitgezaaid melanoom, ook verzot op suiker is.
Twee jaar geleden besloot ik dan ook uitsluitend groentesap te drinken omdat daar over het algemeen toch minder suikers in zitten dan in vruchtensappen. Hoewel voorlichters soms anders suggereren meende ik dat de kans op suikerziekte daar ook kleiner door zou worden.
 
© Copyright 2012 Stichting voor innovatief onderzoek en onderwijs
van complementaire behandelwijzen. Alle rechten voorbehouden.